Bizim eğitim sistemimiz bu kadar güzel anlatılabilirdi))
GENİŞ TABANLI EĞİTİM SİSTEMİ
Birgün ormandaki hayvanlar bir araya gelip "Egitim sart" dediler ve okul açmaya karar verdiler.
Bir tavsan, bir kus, bir sincap, bir balik ve yilanbaligi yönetim kurulunu olusturdu.
Tavsan, müfredatta kosmanin bulunmasini,
Kus, uçmanin dahil olmasini,
Balik yüzmenin dahil olmasini istedi ve
Sincap da, agaca tirmanmanin ve toprak kazmanin mutlaka zorunlu dersler arasinda olmasi gerektigini söyledi.
Bütün bunlari bir araya getirip bir müfredat yaptilar ve bütün hayvanlarin bu dersleri görmesini istediler.
Tavsan, kosu dersinden A aliyor olmasina ragmen, agaca tirmanmak onun Için çok ciddi bir sorundu. Sürekli kafa üstü düsüyordu. Bir süre sonra beyni hasar gördü ve eskisi gibi kosamadi. Artik kosuda A almak yerine, C aliyordu ve tabii, agaca tirmanmada ise her zaman zayif aliyordu.
Kus, uçmada çok basariliydi, ama sira toprak kazmaya geldigi zaman, o kadar basarili degildi. Sürekli gagasini ve kanatlarini kiriyordu. Birsüre sonra toprak kazma notu hala F olmasina ragmen, uçma notu C'ye düsmüstü. O da agaca tirmanmada çok zorlaniyordu.
Balik, yüzmede mükemmeldi ama ne agaca tirmanabiliyor ne de kosabiliyordu. Ne zaman bunlari yapmaya kalkissa ölecek gibi oluyordu. Sonunda yüzgeçleri zarar gördü ve artik yüzmeyi bile yarim yamalak yapar oldu.
Sincap, ağaca tırmanma, koşu ve toprak kazmada başarılı olsa da, yüzmede boğulma tehlikeleri yaşaya yaşaya iyi yaptıklarını eskisi kadar yapamaz hale geldi.
Sonuçta sinif birincisi olan hayvan her seyi yarim yapabilen, geri zekali yilan baligi oldu.
Ancak egitimciler çok mutluydu,
çünkü herkes bütün dersleri görüyordu ve buna "Genis Tabanli Egitim Sistemi" dediler.'