ruzgar basarili uye
Mesaj Sayısı : 532 Yaş : 44 ReP PuaNi : 0 ReP GüCü : 189 Kayıt tarihi : 16/12/08
| Konu: Geri: nereden başLasak sevgiLi üLkem.. Ptsi Mart 16 2009, 15:49 | |
| | |
|
ALTIN_DAMLA basarili uye
Mesaj Sayısı : 715 cizgi resim : ReP PuaNi : 4 ReP GüCü : 515 Kayıt tarihi : 15/12/08
| Konu: Geri: nereden başLasak sevgiLi üLkem.. Ptsi Mart 16 2009, 12:13 | |
| | |
|
_troyaa_ RooT
Mesaj Sayısı : 6438 Yaş : 29 Lakap : CaRe cizgi resim : ReP PuaNi : 9 ReP GüCü : 9668 Kayıt tarihi : 10/12/08
| |
hope
Mesaj Sayısı : 498 Yaş : 40 cizgi resim : ReP PuaNi : 2 ReP GüCü : 223 Kayıt tarihi : 18/12/08
| Konu: nereden başLasak sevgiLi üLkem.. Paz Mart 15 2009, 22:01 | |
| neden kendi otomobiL üretimimiz yok diyip duruyoruz ama.. asLında uçak üretebiLecek kapasitedemiydik?..
"Biz niye baskalarinin ilahlarinin adlarini ezber biliriz de, kendimizinkilerden haberimiz olmaz"a bir örnek daha vermek..
wowturkey'den aLıntıLarLa.. Türkiye 1930 lu yıllarda uçak üretimi yapıyordu. Hatta en iyi yolcu uçağı sınıfında ödülü de Nuri Demirağın ürettiği 22 kişilik bir uçak almıştı.(ki o yıllarda Boeing firması da o ödülün verildiği kategoride uçaklar üretiyordu)
-Peki sonra ne oldu, dolu dizgin ilerlemeye ve gelişmeye devam eden bir uçak üreticisi nasıl iflas etti? -Türk Hava Kurumunun yüklü miktarda verdiği yüklü sipariş ve daha sonra "vazgeçtik, uçakları almıyoruz " demesi.
Aslında sadece havacılık alanında da değil 1940 yılında İstanbul boğazına yapılması düşünülen Boğaz köprüsünün projelendirmesini yapan ve buna karşın o zamanın siyasetçilerinden "Boğaza köprü olmaz, yıkılır o" cevabını alan bir isim Nuri Demirağ. Yine demirollarının gelişime bizzat yaptığı büyük katkılar...
işte bunlar yaptığı işlerden bazıları meraklısına...
1936'da ilk turk ucagini yapti.
Ilk muhalafet partisini kurdu.
Ankara'nin dogusuna ilk demiryolunu yapti.
Ilk yerli parasutu yapti.
1922'de ilk turk sigara kagidini uretti.
Bursa'da Sumerbank'in Merinos fabrikasini kurdu.
Istanbul bogaz'ina ozel kopru yaptirmayi projelendirdi.
Ilk sehir ve koy planlarini hazirladi.
1942'de Keban'a baraj yapilmali dedi.
Karabuk'te Demir ve Celik fabrikasini kurdu.
Izmit'te Seluloz fabrikasini kurdu.
Sivas'ta Cimento fabrikalarini kurdu.
Istanbul'daki buyuk hal binasini yapti.
Yapılan bu işler hakkında detaylı bilgiler için http://www.nuridemirag.com/
Ve VECİHİ HÜRKUŞ, yine Türk havacılığının altın isimlerinden biri. O da sürekli engellemelere maruz kaldı. Baştan sona başarı dolu, havacılığa adanan bir hayat neden sürekli engellemelerle karşılastı? Harika işler yapan, ilklere imza atan bir insana neden men cezaları verildi, vazgeçmeyince neden uçağı sabote edildi.
****** öldükten sonra bu ülkede neler oldu. Neler oldu ki yıl 2007 halen toparlanma telaşındayız. Tüketim toplumuyuz hala? Neden demiryollarımız hala ağır aksak? Biz bir zamanlar üretimde iyiydik, saygı duyulan imrenilen bir kalkınma içerisindeydik, şimdi ise üretimde, teknolojide dünyanın neresindeyiz? Birileri birşeylerin olmasını engellemiş sanki, kimler ve neden?alinti | |
|